قیمت ساندویچ پانل در تهران

5/5 - (1 امتیاز)

ساندویچ پانل ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام در ابعاد سفارشی مشتری قابل تولید هستند، بنابراین قیمت ساندویچ پانل در تهران متفاوت خواهد بود. به طور کلی عوامل مختلفی از جمله نوع ساندویچ پانل، ابعاد، جنس و ضخامت ورق ها و همچنین اجرت نصب و نرخ ارز بر قیمت ساندویچ پانل در تهران اثرگذار هستند.

عوامل مؤثر بر قیمت ساندویچ پانل در تهران

عوامل متعددی بر قیمت ساندویچ پانل در تهران تأثیر می‌گذارند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  1. نوع ساندویچ پانل: انتخاب بین نوع دیواری یا سقفی، که هر کدام کاربردهای ویژه‌ای دارند
  2. جنس ورق فلزی پانل: استفاده از ورق‌های فولادی، آلومینیومی یا آلوزینک و ضخامت آن‌ها.
  3. جنس فوم عایق پانل: انواع فوم‌ها مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه، که هر کدام خصوصیات عایق‌بندی متفاوتی دارند.
  4. دانسیته (چگالی) فوم: چگالی بالاتر معمولاً به معنای عایق‌بندی بهتر و قیمت بیشتر است.
  5. ضخامت ورق و فوم: ضخامت بیشتر معمولاً باعث افزایش قیمت می‌شود.
  6. فناوری تولید ساندویچ پانل: روش‌های پیشرفته‌تر تولید ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
  7. شرکت تولید کننده: برندهای معتبر ممکن است به دلیل کیفیت بالاتر، قیمت‌های بیشتری داشته باشند.
  8. تقاضای بازار: تقاضا برای ساندویچ پانل‌ها می‌تواند بر قیمت آن‌ها تأثیر بگذارد.
  9. اجرت نصب و نوسانات ارزی: اجرت نصب و نوسانات ارزی نیز بر نحوه محاسبه قیمت روز ساندویچ پانل سقفی تاثیر می گذارد. این موارد با توجه به نوع ساندویچ پانل، شرایط سازه و همچنین نوع نصب (پیچ مخفی و یا پیچ واشر دار) متفاوت است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل پلی اورتان و پشم سنگ

عوامل مؤثر بر قیمت ساندویچ پانل در تهران

جنس لایه های ساندویچ پانل

همانطور که گفته شد جنس لایه های ساندویچ پانل نقش مهمی در قیمت ساندویچ در تهران دارد؛ جنس اکثر این لایه ها به صورت زیر است:

  1. پشم سنگ
  2. پشم شیشه
  3. پلی یورتان
  4. پلی استایرن

هر کدام از این پانل ها برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و بر حسب سفارش مشتری امکان تغییر جنس لایه ها وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که شما در هنگام سفارش، نوع کاربری سایزه خود و شرایط اقلیمی محل پروژه را نیز اعلام نمایید.

نوع فوم ساندویچ پانل

نوع فوم ساندویچ پانل دیگر عامل تأثیرگذار بر قیمت ساندویچ پانل در تهران است. اگر فوم ساندویچ پانل از دانسیته مناسبی برخوردار نبوده و به بهانه قیمت ساندویچ پانل ارزان متریال باکیفیتی در ساخت آن به کار گرفته نشود، دیگر نمی تواند در برابر عوامل بیرونی به خوبی عایق باشد.

برای این منظور باید خاصیت عایق و جنس فوم را مد نظر قرار دهید. ساندویچ پانل با مزیت هایی همچون عایق حرارتی، برودتی، رطوبتی و صوتی شناخته می شود. این ویژگی منحصر به فرد به کیفیت فوم مصرفی در لایه میانی ساندویچ پانل وابسته است.

نوع فوم ساندویچ پانل

ابعاد ساندویچ پانل

پارامتر دیگری که بر قیمت ساندویچ پانل در تهران تاثیر می گذارد ابعاد ساندویچ پانل است. به طور استاندارد ساندویچ پانل های تولیدی کبیر پانل با عرض مفید ۱ متر، ضخامت ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر و حداکثر طول ۱۰ متر تولید می شوند.

ممکن است به شما قیمت ساندویچ پانل ارزان با ضخامت های کمتر داده شود. اما در نظر بگرید که ضخامت سازه نقش مهمی در تحمل امواج زلزله دارد. لذا در هنگام سفارش حتما با متخصصان این زمینه مشورت نمایید.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل های دیواری همانطور که از نامشان پیداست برای ساخت دیوار به کار می روند و دارای انواع متعددی می‌باشند. برای تعیین قیمت ساندویچ پانل در تهران باید به سقفی و دیواری بودن آن نیز توجه شود. این پانل‌ها در ضخامت‌های ۳، ۴، ۵ و ۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

جنس ورق فلزی این پانل‌ها ممکن است شامل گالوانیزه، آلوزینک، استیل یا آلومینیوم باشد. همچنین، جنس فوم عایق این پانل‌ها می‌تواند از نوع‌های مختلفی از جمله پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و XPS باشد. برای تعیین قیمت هر متر مربع از پانل دیواری، لازم است که همه این عوامل اعم از ضخامت، نوع ورق و نوع فوم مدنظر قرار گیرند.

قیمت ساندویچ پانل سقفی هر متر مربع

ساندویچ پانل سقفی برای ساخت سقف سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به پانل دیواری دارای گام بوده که سبب ایجاد همپوشانی بهتر می شود. این پانل ها همچنین جلوی ورود آب به داخل سازه را می‌گیرند. قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی نسبت به پانل دیواری گران‌تر است و در نتیجه قیمت ساندویچ پانل در تهران را بالاتر می برند.

قیمت ساندویچ پانل سقفی هر متر مربع

آیا ساندویچ پانل ارزان مناسب است؟

نکته دیگری که در مورد قیمت ساندویچ پانل در تهران مطرح می شود قیمت ساندویچ پانل ارزان است. ساندویچ پانل ارزان بر حسب نوع سازه از جمله دیواری، سقفی و سردخانه ای مشخص می شود.

علاوه بر نوع ساندویچ پانل باید به جنس آن نیز توجه کرد؛ این جنس مربوط به هسته عایق ساندویچ پانل است آنچه در قیمت ساندویچ پانل ارزان بیش از هرچیز محل بحث قرار می گیرد، نوع کیفیت هسته عایق این ساندویچ پانل ها است.

خاصیت ضد زنگ

دیگر فاکتور مهمی که ارزان تر بودن قیمت ساندویچ پانل در تهران نباید از آن چشم پوشید، توجه به خاصیت ضد زنگ این سازه های پیش ساخته است. تنها در این صورت می توان از ساندویچ پانل برای مناطق با آب و هوای مرطوب و شرجی استفاده کرد.

سطح رویین و زیرین ساندویچ پانل ها از فلز ساخته شده است و در صورت نداشتن روکش ضد زنگ مستعد خوردگی و پوسیدگی هستند؛ به همین دلیل ورقه های فلزی را با مواد آلی پوشش می‌دهند. ضخامت این ماده آلی و همچنین نداشتن خط خوردگی و یا فرورفتگی حائز اهمیت است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل آکوستیک یا عایق صوت چیست

مقاومت در برابر حریق

علاوه بر مواردی که گفته شد برای خرید و استعلام قیمت ساندویچ پانل در تهران باید به مقاومت در برابر حریق و آتش‌سوزی نیز توجه کرد. این مقاومت نیز به جنس فوم بکار رفته در لایه میانی – اغلب از نوع پلی اورتان و پلی استایرن- وابسته است.

این مواد نسوز یا کندسوز بوده و در صورت آتش‌سوزی، از گسترش آتش و تولید ذرات شعله زا جلوگیری می کنند. شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین ساندویچ پانل ها به وبسایت کبیرمتال مراجعه کنید.

مشاوره و خرید