بهترین پوشش سقف سوله

5/5 - (1 امتیاز)

پوشش سقف سوله یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت سوله است که باید با توجه به کاربری و شرایط جوی سوله انتخاب شود. انواع پوشش سقف سوله می‌توانند از نظر مصالح، شکل، رنگ و نحوه نصب متفاوت باشند.

متریالی همچون ساندویچ پانل، پلی کربنات و ورق گالوانیزه به عنوان بهترین پوشش سقف سوله شناخته می شوند؛ در ادامه بیشتر اینکه چه پوششی برای سقف سوله مناسب است پرداخته ایم.

بهترین پوشش سقف سوله کدام است؟

برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع پوشش سقف سوله عبارتند از:

  1. ساندویچ پانل: این نوع پوشش از دو ورق فلزی و یک لایه عایق میانی تشکیل شده است که مزایایی مانند سبکی، سرعت و سهولت نصب، عایق حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر آب و آتش و طول عمر بالا دارد. لایه عایق میانی می‌تواند از فوم پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ یا آلومینیوم باشد.
  2. پلی کربنات: این نوع پوشش سقف سوله از یک پلیمر ترموپلاستیک ساخته شده است که دارای شفافیت، سبکی، مقاومت در برابر ضربه و شرایط جوی و عایق بودن در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید است. این پوشش مناسب برای سوله‌هایی است که نیاز به نور طبیعی و گرمایش خورشیدی دارند مانند گلخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و آموزشی.
  3. ورق گالوانیزه: این نوع پوشش از ورق‌های فولادی است که با فلز روی پوشش داده شده‌اند تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشند. این پوشش معمولا با لایه‌های عایق مانند پشم شیشه و توری مرغی ترکیب می‌شود تا عایق حرارتی و صوتی نیز باشد. این پوشش از نظر قیمت ارزان‌تر از ساندویچ پانل و پلی کربنات است.

بیشتر بدانید: قیمت ساندویچ پانل ارزان

بهترین پوشش سقف سوله کدام است؟

پوشش دهی سقف سوله با ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه یکی از بهترین و مقاوم‌ترین پوشش‌های سقف سوله است که از دو لایه ورق فولادی و یک لایه روی تشکیل شده است.پوشش دهی سقف سوله با ورق گالوانیزه آن را در برابر زنگ زدگی، خوردگی، آب و آتش محافظت شود. همچنین این پوشش سبک، ارزان و آسان برای نصب است.

ضخامت ورق گالوانیزه برای پوشش سقف سوله معمولا بین ۰٫۴ تا ۰٫۷ میلی‌متر است که بر اساس باربری و فاصله بین تیرهای سقف تعیین می‌شود. برخی از انواع ورق گالوانیزه برای سقف سوله رنگی هم هستند که زیبایی سقف را افزایش می‌دهند.

پلی کربنات برای سقف سوله

پلی کربنات یک نوع پلیمر ترموپلاستیک است که برای پوشش سقف سوله ها مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای به کارگیری پلی کربنات برای سقف سوله عبارتند از:

  1. شفافیت بالا: پلی کربنات اجازه می‌دهد که نور طبیعی به راحتی از سقف عبور کند و روشنایی فضای داخلی را تامین کند. این خاصیت برای سوله‌هایی که نیاز به نور و گرمای خورشیدی دارند مانند گلخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و آموزشی مناسب است.
  2. سبکی و انعطاف پذیری: این ماده سبک و انعطاف‌پذیر است که به راحتی روی سقف نصب می‌شود و قابلیت انطباق با هر شکل و سازه‌ای را دارد. این خاصیت باعث می‌شود که پلی کربنات برای سقف‌های شیبدار، خمیده و پیچیده مناسب باشد.
  3. مقاومت در برابر عوامل جوی و ضربه: پلی کربنات یک ماده مقاوم و نشکن است که در برابر طوفان، تگرگ، تابش خورشید، آتش و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. این خاصیت باعث می‌شود که پلی کربنات برای سوله‌هایی که در مناطق با شرایط جوی سخت قرار دارند مناسب باشد.
  4. عایق صوتی و حرارتی: این ماده عایق است و می‌تواند صدا و حرارت را کاهش دهد. این خاصیت باعث می‌شود که پلی کربنات برای سوله‌هایی که نیاز به کنترل دما و کاهش سر و صدا دارند بهترین پوشش سقف سوله باشد.

پلی کربنات برای سقف سوله

پوشش کارتن پلاست

کارتن پلاست یکی از ورقه های مدرن است که برای پوشش سقف سوله هایی که در ایران ساخته می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورقه دارای خصوصیات زیر است:

  1. پوشش کارتن پلاست رنگ‌های مختلفی دارد و می‌تواند به سلیقه‌های متفاوت بخورد.
  2. به دلیل مدرن بودن آن انتخاب خوبی برای پوشش سقف سوله است.
  3. عرض آن ۲۰۰۰ میلیمتر و ضخامت آن بین ۲ تا ۱۴ میلیمتر است.
  4. قابل انعطاف و بازیافت است.
  5. مقاومت بالایی در برابر ضربه‌های فیزیکی و شیمیایی دارد.

فایبرگلاس برای پوشش سقف های سوله

فایبرگلاس یک نوع کامپوزیت است که از دو ماده نفت و پشم شیشه ساخته شده است. این محصول سبک و مناسب برای پوشش سقف سوله است. در این کامپوزیت الیاف شیشه نقش تقویت کننده و مواد پلیمری نقش مواد پایه را دارند. به کارگیری فایبرگلاس برای پوشش سقف های سوله با توجه به طرح‌ها و رنگ‌های متنوع از نظر اقتصادی هزینه کمی دارد. این نوع سقف سوله دارای مزایای زیر است:

  1. مقاوم در برابر سرما و هوای سرد
  2. ضد زنگ و پوسیدگی
  3. عایق رطوبتی و حرارتی
  4. ضد اشعه UV آفتاب
  5. سبک و آسان برای نصب

بیشتر بدانید: قیمت ساندویچ پانل دیجی کالا

پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل

پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از پوشش‌های مناسب برای سقف سوله است. این پوشش برای ساخت سقف سوله‌هایی با کاربری‌های مختلف کاربرد زیادی دارد.

ساندویچ پانل‌های سقفی از دو ورق فلزی و یک لایه عایق در وسط تشکیل شده‌اند. فوم عایق پلی استایرن بهترین گزینه برای لایه عایق ساندویچ پانل سقفی سوله است. این ماده عایق را بین دو لایه ورق فولادی سینوسی با حجم زیاد و وزن کم قرار می‌دهند.

علت اصلی استفاده از پلی استایرن برای پوشش سقف سوله عایق کنندگی خوب این فوم است. پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل پلی استایرن عایق مناسبی برای رطوبت، حرارت و صوت است. این فوم عایق مقاومت زیادی در برابر تنش‌های ناشی از باد، طوفان و زلزله دارد و به همین دلیل با وزن کمی که دارد پوشش سقف سوله‌ها را بهتر می‌کند.

شما می توانید برای خرید بهترین ساندویچ پانل جهت پوشش سقف سوله به وبسایت کبیرمتال به عنوان نمایندگی محصولات کبیرپانل مراجعه کرده یا با شماره های موجود بر روی وبسایت جهت مشاوره خرید تماس بگیرید.

مشاوره و خرید